23152
post-template-default,single,single-post,postid-23152,single-format-standard,stockholm-core-1.0.9,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-5.1.6,ajax_fade,page_not_loaded,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.3,vc_responsive

Πώς επιλέγουν τα fashion trends οι παγκόσμιες βιομηχανίες της μόδας

Η βιομηχανία της μόδας είναι τεράστια και είναι παντού γύρω μας.  Ακόμα κι αν δεν είσαι αυτό που θα έλεγαν κάποιοι fashionista ή fashion expert , σίγουρα στη ζωή σου έχεις ψωνίσει ρούχα. Κι αυτή τη στιγμή φοράς ρούχα! Αυτό σημαίνει αυτόματα πως είσαι μέρος της βιομηχανίας της μόδας γιατί είσαι ο καταναλωτής. Η βιομηχανία της μόδας είναι μια παγκόσμια δύναμη τρισεκατομμυρίων. Τα brands διαρκώς παράγουν προϊόντα έχοντας στο μυαλό τους τον καταναλωτή, και δεδομένου ότι οι τάσεις συνεχώς εξελίσσονται, ο κλάδος βρίσκεται σε συνεχή κίνηση.

Έχεις ποτέ αναρωτηθεί πώς αποφασίζονται οι τάσεις της μόδας; Ποιος επιλέγει τι είναι της μόδας; Πώς τα trends οδηγούνται από μια ιδέα σε κάτι μεγαλύτερο; Πώς αποφασίζουν οι έμποροι λιανικής ποια ρούχα θα διαθέτουν; Η βιομηχανία της μόδας δεν είναι απλά δημιουργικοί άνθρωποι που φτιάχνουν όμορφα ρούχα. Είναι πλέον επιστήμη, κι όσοι εμπλέκονται πρέπει να παρατηρούν και να προσέχουν πολύ τι συμβαίνει στον κόσμο.

 

Τι είναι τα fashion trends;

Να το πούμε απλά: τα fashion trends είναι διάφορα είδη στυλ που γίνονται δημοφιλή. Όταν κάτι ‘’είναι της μόδας’’, αυτό σημαίνει πως πολλοί άνθρωποι θέλουν να το φορέσουν μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Οι άνθρωποι που είναι υπεύθυνοι για αυτές τις αποφάσεις λέγονται forecasters κι εστιάζουν σε 2 συγκεκριμένους τύπους των trends : τα microtrends και τα macrotrends (στα ελληνικά θα τις λέγαμε βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες τάσεις). Τα microtrends είναι είδη τα οποία είναι μέσα στη μόδα και βγαίνουν εκτός μόδας πολύ γρήγορα (συνήθως από σεζόν σε σεζόν). Για παράδειγμα φέτος μπορεί να είναι της μόδας το καρό print αλλά σε λίγους μήνες το animal print να πάρει τη θέση του. Τα macrotrends από την άλλη μεριά μένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σκεφτείτε τα macrotrends σαν το στυλ που θα καθορίσει μια δεκαετία. Για παράδειγμα τα παντελόνια καμπάνα ήταν ένα μακροχρόνιο trend όλη τη δεκαετία του ΄70.

Σε αυτό το σημείο να πούμε πως τα macrotrends μπορεί να μην είναι απαραίτητα κάποιο στυλ ρούχου, μπορούν να αποτελέσουν και μια πρωτοβουλία. Όπως τα τελευταία χρόνια οι πρωτοβουλίες για βιώσιμη μόδα είναι ένα macrotrend. Αυτή είναι η απάντηση στην αντίδραση που έχει βιώσει η βιομηχανία της μόδας τα τελευταία χρόνια για την καταστροφή του περιβάλλοντος. Τι ακριβώς συμβαίνει; Τα trends συνέχεια αλλάζουν, αυτό σημαίνει πως συνεχώς παράγονται ρούχα, κάτι το οποίο δημιουργεί σπατάλη και μόλυνση. Βλέποντας τα αποτελέσματα αυτής της κατάστασης, τα τελευταία χρόνια οι κατασκευαστές έχουν εστιάσει στη δημιουργία βιώσιμων και φιλικών προς το περιβάλλον ρούχων και οι έμποροι στοχεύουν στο να πωλούν περισσότερα από αυτά τα ρούχα. Μάλιστα πολλά brands διαφημίζουν τα ρούχα τους ως eco-friendly. Η Levi’s, ο γίγαντας των τζιν, εργάζεται για τη χρήση 100% βαμβακιού που προέρχεται από βιώσιμα προϊόντα στα είδη της. Η εταιρεία δεσμεύεται επίσης να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 40% τα επόμενα τέσσερα έως πέντε χρόνια. Η Cuyana, μια μάρκα λιανικής για γυναίκες, έχει συζητήσει τον στόχο της να συνεργάζεται μόνο με οικογενειακές επιχειρήσεις σε μια προσπάθεια να μειώσει την υπερπαραγωγή. Η εταιρεία έχει επίσης αποστολή να χρησιμοποιεί μόνο υλικά βιώσιμης προέλευσης που είναι καλύτερα για το περιβάλλον.

Η διαδικασία του  να επιλέγεις τα trends έχει αλλάξει δραστικά με την πάροδο των χρόνων. Κάποτε οι trend forecasters βασίζονταν αποκλειστικά στο τι έβλεπαν στο fashion show ενός σχεδιαστή. Σήμερα χάριν στα social media, αρκεί ένα και μόνο  post στο Instagram κάποιου celebrity για να καθορίσει ένα trend.

Παρακάτω θα δούμε  πώς επιλέγονται τα trends τον 21ο αι.

1. Fashion Shows

Αν και τα fashion shows δεν είναι πλέον ο μόνος τρόπος για να καθοριστούν τα trends, είναι ακόμα ο κύριος παράγοντας. Άλλωστε οι εμφανίσεις στην πασαρέλα δημιουργούνται από μερικούς από τους καλύτερους σχεδιαστές του κόσμου με πολύ προσοχή. Και παρόλο που κάθε show αναδεικνύει πολλά διαφορετικά κομμάτια, οι forecasters θα παρατηρήσουν τη γενική ιδέα- το θέμα που αποπνέει κάθε show. Επίσης είναι σημαντικό να τονίσουμε πως ένα θετικό των fashion shows είναι ότι ευνοούν τη διαφορετικότητα. Για παράδειγμα μια τάση που θα δουν οι forecasters σε ένα show της Νέας Υόρκης θα διαφέρει με τις τάσεις που θα δουν στο Τόκυο. Για αυτό το λόγο οι forecasters παρατηρούν με προσοχή τα fashion shows σε όλον τον κόσμο.

 2. Celebrities Influencers

Είναι αδιαμφισβήτητο πως οι celebrities έχουν επιρροή στα fashion trends. Ακόμα και διάσημοι που δεν έχουν σχέση με τη μόδα μπορούν να εμπνεύσουν τα must have looks της επόμενης σεζόν. Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό; Μα γιατί οι celebrities έχουν fans που παρακολουθούν κάθε τους κίνηση. Είναι πηγή πληροφορίας για πολύ κόσμο, κάτι το οποίο κάνει τις εταιρείες να πληρώνουν τους celebrities να προωθούν τα brands τους. Ας πάρουμε για παράδειγμα την τραγουδίστρια και τραγουδοποιό Billie Eilish. Το χαρακτηριστικό στυλ της είναι να φοράει φαρδιά (loose&baggy) ρούχα, κάτι το οποίο έχει εμπνεύσει μια ολόκληρη γενιά θαυμαστών να κάνει το ίδιο.

 3. Fashion Bloggers

Μάλλον θα αναρωτιέστε ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε έναν fashion blogger και σε έναν influencer; Κι όμως μπορεί να υπάρξει διαφορά μεταξύ τους. Σκεφτείτε τους fashion bloggers σαν μια πιο αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης. Συνήθως οι fashion bloggers έχουν σπουδάσει το αντικείμενο της μόδας (styling, σχέδιο μόδας, fashion marketing κ.α.) ή έχουν εργαστεί στο χώρο της μόδας κι έχουν εμπειρία. Λόγω της θέσης τους οι απόψεις τους περί μόδας προέρχονται από ένα πιο ενημερωμένο πεδίο. Ορισμένοι fashion bloggers είναι σχεδιαστές ή forecasters, οι οποίοι μοιράζονται τις γνώσεις τους και την τεχνογνωσία τους μέσω των διαδικτυακών πλάτφορμών.

4. Street fashion

Ίσως σε κάποιους φανεί περίεργο αλλά οι forecasters παρατηρούν πολύ τον τρόπο που ντύνεται ο κόσμος γύρω τους.  Θα παρατηρήσουν τις καθημερινές εμφανίσεις που βλέπουν καθώς πίνουν καφέ ή πηγαίνουν στο σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με την Catriona Macnab, επικεφαλής δημιουργικού τμήματος του WGSN, η παρακολούθηση των τάσεων είναι μια συνεχής αποστολή. «Μπορούμε να παρακολουθούμε τι συμβαίνει κυριολεκτικά σε όλο τον κόσμο», είπε στο The Debrief. «Αν κάτι συμβαίνει σε μια πόλη, θα το παρακολουθήσουμε και θα δούμε πού μπορεί να ‘’χτυπήσει’’ την επόμενη και την επόμενη και την επόμενη. Ο πελάτης απαιτεί τη μόδα αυτή τη στιγμή και θέλει τις τάσεις που φορούν οι διασημότητες, αμέσως. Πρέπει λοιπόν να απαντήσουμε σε αυτό. Μπορεί να αλλάζει ακόμα και κάθε εβδομάδα». Οι τάσεις της μόδας μπορούν να έρθουν από το πουθενά και να εξαφανιστούν το ίδιο γρήγορα. Μπορούν ακόμη και να επιστρέψουν χρόνια αργότερα, χωρίς φαινομενικά κανένα λόγο

Επειδή οι τάσεις αλλάζουν πάντα, οι forecasters των τάσεων πρέπει να παραμένουν σε εγρήγορση. Πρέπει να δώσουν προσοχή στο τι φορούν οι διασημότητες, τι παράγουν οι σχεδιαστές και τι προσελκύουν οι καταναλωτές.

Μέσα από αυτή την προσεκτική παρατήρηση γεννιούνται οι τάσεις, κι έτσι οι ανάγκες και οι επιθυμίες των καταναλωτών ικανοποιούνται.

     Source: The Daily front row

 

Αυτό το άρθρο δεν έχει λάβει ακόμα σχόλια

Θα χαρώ να ακούσω τη γνώμη σας!

*Το e-mail σας δεν δημοσιεύεται και αντιμετωπίζεται με απόλυτη εχεμύθεια.